Foto: whatcar.ee ..

Otse loomulikult positsioneerib Volvo oma uudismudeli selle segmendi ülemisse otsa, kus ees ootamas näiteks BMW 1. seeria ja Alfa Romeo Giulietta. Kohe-kohe on saabumas V40 kombel Genfis esitletud Mercedese A-klass ning Audi A3. Seega satub V40 piltlikult öeldes keset tänavakaklust, kus armu ei anta ja igaüks vaid iseenda eest väljas.

Volvo kiituseks peab ütlema, et uudismudel saab kaasa kõik vajalikud omadused, mis selles võitluses esile tõusta aitavad. Sõiduomadused on tippklassist ning varustus sisaldab nimetusi, mida oluliselt suurematelt/kallimatelt autodelt leidma oleme harjunud.

Tuttavaid jooni leiab V40 ümber palju. V-kujuline mootorikate ja tagant laienevad “puusad” iseloomustavad Rootsi margi sõidukeid juba läbi mitme põlvkonna. Lisaks leiab küljevoldist vihje ajaloolisele P1800 mudelile. Otse tagantvaates meenutab V40 pisut väikest C30, kuid profiilis see mulje hajub.

Huvitava detailina väärivad veel mainimist tervelt 3 aknapesudüüsi mootorikattel tavapärase 2 asemel. Seda, kas pihustatav vedelikukogus suureneb või tänu pritsimistäpsusele hoopis väheneb, saab näha juba meie porises sügises, kui esimesed V40 septembris Eestisse jõuavad.

Kabiinis leidub samuti piisavalt äratundmisrõõmu. Tuttavad on nii õhuke “ujuv” keskkonsool, kui ka inimese kehakuju jäljendavad kliimaseadme juhtnupud. Uudisena ja üleüldse esimese Volvona aga varustatakse V40 täisdigitaalse näidikuplokiga, millele juht omatahtsi 3 erinevat väljanägemist saab anda.

Eco pakub mahedalt rohekat taustavalgust ning premeerib eriti säästliku sõidu eest väikese virtuaalse teemantiga. Elegance manab ekraanile soliidse pronksikarva spidomeetri ja Performance toob kesksele kohale suure numbrilise kiirusnäidu ning punase taustaga tahhomeetri. Kindlasti kujuneb igaühel aja jooksul välja oma lemmik ning vaevalt keegi ekraanipilte väga tihti muutma hakkab, kuid aeg-ajalt vaheldusena pole see mõte üldsegi paha.

Kabiinist rääkides ei saa ma üle ega ümber sisepeeglist. See raamita klaasitükk on oma viimistluses V40 tõeline pärll! Praktilise omadusena oskab nimetatud kunstiteos lisaks peegeldamisele näidata ka ilmakaart, kuhupoole auto nina parasjagu pööratud.

Juba ainuüksi peegli pärast tasub leida üleliigsed 5-10 minutit, et Volvo esindusse sisse jalutada ja seda oma silmaga kaeda. Teine põhjus võiks olla V40 stereo, sest melomaanide rõõmuks on Volvo rõhku pööranud ka auto helisüsteemile.

Tõenäoliselt hakkab testiautode Premium Stereo System kuuluma lisavarustusse ja vaid jumal taevas teab, mis number hinnalipikule kirjutatakse, aga uskuge – see on seda raha väärt! Kõlaritest väljuv heli on nii puhas ja ka suuremal võimsusel nii moonutustevaba, et muusika kuulamisest saab täielik nauding.

Lisame kõigele eelnevale veel ääretult meeldivad, spetsiaalselt V40 jaoks disainitud istmed, valgustusega käigukanginupu ning mugava sõiduasendi ja saame kokku interjööri, mis näeb ülihea välja ega väsita isegi pikemal sõidul.

Edasi lugege
portaalist whatcar.ee
.