Eesti motoringrajasõitjad Eero Pärm/ Peeter Küüt tulid esmakordselt külgvankrite klassis Soome meistriteks.
Pilt on illustreeriv
FOTO: Foto: Tanel Meos
7. septembril said Kose vallas tegutseva motoklubi Pärm Racing Team võistlejad Eero Pärm ja Peeter Küüt Eesti motoringraja meistrite ja karikavõitjate auasustamisel Audrus kaela Eesti meistrite tammepärjad, kuid siinse tiitli kindlustasid nad juba enne viimast etappi.
Varem meie motoringrajasõitjatele kätt esaamatuks jäänud tulemuse, Soome meistritiitli, saavutasid südid külgvankrisõitjad tõusvas joones kulgenud hooaja krooniks auto24RINGil peetud Eesti ja Soome meistrivõistluste ühisetapil. Kuigi sellel võistlusel tuli tunnistada suurimate konkurentide, maailmameistrivõistluste karussellis osalevate soomlaste Petri Makkula/ Timo Kartt iala paremust, piisas etapi teisest kohast siiski Soome meistriks tulemiseks.
"Kogu hooaeg on olnud väga ere," ütles roolimees Pärm kokkuvõtt eks. Alates sellest, et eelmise aasta lõpus otsustati osta Šveitsis spetsiaalselt ringrajasõiduks valmistatud LCR raamiga tsikkel, millega soomlased aasta varem MM-il kaheksandaks tulid. 2004. aasta raamil on 2008. aasta 1000- kuubikuline Suzuki mootor, mis ekipaažile tutt av ka varem iseehitatud raamidega võistlusratastelt.
Selle hooaja head tulemused on tulnud uue tsikliga, millega ka 54-aastane korvimees Küüt ülimalt rahul on ja ütleb, et hoolimata suurenenud kiirusest tuleb temal märksa vähem tööd teha.
Eriliselt toob Pärm esile kaks etapivõitu kuuest, millest üks saadi Kemoras ja teine Riias Bikernieki ringrajal. Lisaks on eestlaste nimel nüüd Alastaro rajarekord külgvankrite klassis, varem Makkula/ Kartt iala sõidetud tippmarki edestati koguni sekundiga.
"Kui Makkula on stardis, ei ole meil esikoha küsimiseks õigust," tunnistab Pärm. MMkarussellis saavad soomlased palju kiireid sõite ja arenevad hoogsalt. Kuid järgmisel aastal plaanivad ka Pärm ja Küüt veidi kaugemal kiirust koguma minna, sihiks on Saksamaa IDM sari, kus tase on nii Soomest kui Eestist kõrgem ja ühtlasem ning stardinimekirigi kaks korda pikem. Kaalumisel on ka üksikutel maailmameistrivõistluste etappidel osalemine.
"Eestis saame sel juhul sõita nii palju kui Saksamaa kalender lubab," ütles Pärm. Nagu motospordis ikka sõltub suur osa edust rahalistest võimalustest.