Vallavanem Mart Võrklaev ütles kokkusaamise sissejuhatuseks, et oluline on selgitada välja, kui palju on neid ettevõtjaid, kes eelistaks endakorraldatud töötajate veo asemel odavamat lahendust ja sooviks kasutada avalikku maakonnaliini.

MTÜ Harjumaa Ühistranspordikeskuse juhataja Ago Kokser andis ülevaate kahel varasemal korral toimunud arutelust ning rääkis, et tänu aastal 2008 toimunud kohtumisele viidi sisse ka esimesed muudatused busside graafikutes. Nimelt suunati Jüri buss käima mööda Vana-Tartu maanteed läbi Assaku aleviku. Viimasest kohtumisest sündis ka Põrguvälja bussipeatuse ehitamise plaan, mis lähitulevikus peaks ka teostuma.

Põhiline küsimus uue või uute maakondlike avalike maakondlike liinide käima panemisel ettevõtjate hüvanguks nende töötajate transpordi korraldamisel Tallinnast Jürisse ja Lagedile on, et millisel ajal oleks liini järele nõudlust ja kas liin oleks jätkusuutlik. Praegu sõidab igal hommikul Jüri suunal välja kolm bussi Balti jaama juurest, aga inimesed seda ei kasuta ja bussid on üsnagi tühjad.

Ühisel arutelul jõuti üksmeelsele järeldusele, et olukord on tarvis kaardistada ja vajadusi analüüsida nii valla tervikpilti kui koondatud ettevõtjate huvisid vaadates.

Üheks eesmärgiks on kindlasti välja selgitada ettevõtete tööaegade algused ja vaadata, kas olemasolevaid maakonnaliine saab panna väljuma nii, et töötajad jõuavad õigeks ajaks tööle.

Järgmine kokkusaamine määrati 11.aprilliks ning selleks ajaks on täpsem olukord MTÜ Harjumaa Ühistranspordikeskuse poolt kaardistatud.

Ettevõtjatest osalesid kohtumisel AS Saku Metall, AS Smarten Logistics, Via 3L, Hilding Anders Baltic AS, Rudus AS, AS Sarkop, Estrans AS ja Pipelife Eesti AS.

Kõik teemast huvitatud ettevõtjad ei saanud osalema tulla, kuid arvestatakse kõigi huvide ja soovidega. Vallavalitsuse poolseks kontaktiks on abivallavanem Madis Sarik, madis.sarik@rae.ee; 555 15701.

Olen veendunud, et lahendades ettevõtjate jaoks olulise probleemi, muutub ühistranspordi korraldus paremaks ka elanike jaoks.