1. Tüdrukute mänguasjad on alati roosad ning neid kasvatatakse pöörama tähelepanu oma väljanägemisele.

2. Näide reklaamist "Üks tahab naist, teine perenaist". Naisi kujutatakse reklaamides põhjendamatult ja pidevalt, konteksti valimata seksuaalobjektina.

3. Sümbolite keel on väga jõuline, kujutades lapse kõrvale tavapäraselt naise. Kas see tähendab, et mehed ärgu siin käigu?

4. Fotol on jäädvustatud taas sümbolid, mis justkui väljendaks - naistel pole lipsu ja meestel südant ehk tundeelu.

Selliseid sooliselt stereotüüpseid olukordi on tuhandeid, kuid nad jäävad sageli märkamatuks, sest on liiga tavapärased. Heaks nipiks nende tähelepanemiseks on see, kui kujutad märgatud rollis ette vastassugupoolt. Kui see pilt jahmataks sind, oledki leidnud stereotüübi üles.

Hea lugeja, mida neist fotodest arvad? Kas ja milliste sooliselt stereotüüpsete olukordadega oled ise kokku puutunud? Avalda oma arvamust kommentaariumis!

Kui soovid konkursil osaleda, siis fotosid oodatakse aadressil www.facebook.com/stereotyyp lehe galeriisse või e-postiga konkurss@stereotyyp.ee. Meilile saadetud fotode puhul tuleb ära märkida autori ees- ja perekonnanimi; telefon; e-post ja foto pealkiri. Töid saab esitada kuni 3. juunini 2013.

Fotode seast valib soolise võrdõiguslikkuse ekspertidest koosnev žürii välja kolm parimat fotot, mis kujutavad ilmekalt ühiskonnas aktuaalset probleemi, mille on ajendanud sooliste stereotüüpide olemasolu. Fotokonkursile esitatud fotode puhul hinnatakse leidlikku ideed, kunstilist taset ning headest pildistamise tavadest kinni pidamist. Parimate fotode postitajad saavad auhinnaks 50€ väärtuses elamusi Piletilevi kinkekaardiga ja Forum Cinemase kinkepileteid.

Võitja selgub 18. juunil 2013 aadressil www.facebook.com/stereotyyp

Fotokonkursi "Märka stereotüüpi!" korraldab sotsiaalministeerium soolise võrdõiguslikkuse teavituskampaania raames, mille eesmärk on tõsta Eesti noorte teadlikkust soolistest stereotüüpidest ja soolisest ebavõrdsusest. Kampaaniat rahastab Euroopa Sotsiaalfond.