Eelpool mainitud infokanalite usaldusväärsus jaguneb pooleks. Paljud usaldavad tuttavaid ja teine sama palju usaldavad interneti avarustes peituvat informatsiooni.

Olen töötanud teeninduse valdkonnas neliteist aastat ja julgen tänasel päeval kinnitada, et aus ja läbipaistev suhtlemine, isegi kui see on teinekord ebamugav, on parim, mida teenuse pakkuja saab kliendile anda. Tänasel päeval olen aktiivselt sukeldunud kinnisvara ookeani ning selle aja jooksul, mil olen väikese kalana ujunud suurte haide vahel, jõudnud kurva tõdemuseni, et selles ookeanis ujub palju ebaausate võtetega röövkalu. Eks kõik kalad tahavad süüa ja elus püsida ning peret toita,kuid kahjuks heidab röövkalade käitumine tumeda varju ka teistele kaladele. Aga mis ma siin ikka selle jutukesega kaladest, räägime maakleritest, kes soovivad teha oma tööd ausalt ja pakkuda kliendile parimat ning maakleritest, kelle soov on saada müüki võimalikult palju objekte ja nendega rutakalt tegeledes jätavad maha pettunud kliente. Selleks, et nende vahel vahet teha, annaksin mõned soovitused:

• Küsida tutvusringist, kes on hiljuti ostnud või müünud kinnisvara. Kindlasti leidub tuttavate seas inimesi, kes on seda viimase aasta või paari jooksul teinud. Selles olukorras reeglina tuttav tuttavat või sõpra ei tüssa

• Küsida tutvusringist, kas keegi teab mõnda head ja usaldusväärset maaklerit. Inimesi on erinevaid ja ka kogemusi on erinevaid. Kindlasti on sealt saadud tagasisidega võimalik langetada juba ka otsus, kellega koostööd teha ja kellega mitte.

• Uurida portaalidest maakleri kohta tema nime järgi ja vaadata, kui ahne ta on. Kas kuulutused on oma piltidega või on omaniku kuulutuselt kopeeritud? Kas ta on üks paljudest, kes müüb üht objekti koos paljude teiste maakleritega? Samuti saab vaadata ka erinevaid kuulutusi - kuidas on maakler kuulutuse teinud? Erinevatel maakleritel on erinevad stiilid ja käekirjad. Nende hulgast saab valida endale kas ühe või mitu sobivat kandidaati.

• Teha taustauuringut. Maakleri nime saab „googeldada“ ja sealt leiab palju informatsiooni. Saab näha ka seda, kui palju objekte ja millised objektid maakleril müügis on. Selle põhjal võib muidugi langetada ka kahtepidi otsuseid. On inimesi, kes hindavad maaklerit selle järgi, kui palju on tal objekte. Paljude objektide puhul oletatakse, et järelikult on ta kõva maakler (olen ise ka nii arvanud. On ka teisiti otsustajaid. Neile meeldib pigem see, kui maakleril on vähem objekte ehk tal on rohkem aega pühenduda ühele konkreetsele objektile.

• Uurida kinnisvara firma kohta, keda ta esindab. Saab uurida firma ajalugu, teisi maaklereid, milliseid teenuseid antud firma, lisaks teid huvitanud teenusele, veel pakub. Ettevõtte nime „googeldades“ saab teada ka nende arvamusi ja artikleid, mida varem avaldatud.

Julgen väita, et endast lugupidavates firmades on tööl professionaalid, kellel pole mitte vähimatki huvi kahjustada oma ettevõtte ega isiklikku mainet. Soovitan ka kontakteeruda firmaga või mõne huvipakkuva firma maakleriga ning huvi tunda, kas nad ka kõik kokkulepped paberil fikseerivad.

Paljudel inimestel on hirm maaklerilepingu ees, kuid siit tekib küsimus, et kuna tegemist on suurte summadega, siis kuidas saavad inimesed, kes lepingut ei sõlmi, nii kergekäeliselt suhtuda oma varasse ja oma rahasse? Suusõnalised kokkulepped ei ole alati vettpidavad ja neid on hiljem raske kontrollida. Kui on sõlmitud maakleriga käsundusleping, siis saab alati fikseerida summa, millega müüki alustada. Samuti fikseeritakse teenustasu protsent. See annab ju müüjale kindlustunde, et teda hiljem ei tüssata ja kokkulepped on vettpidavad

• Kindlasti võib lugeda ka foorumitest arvamusi, kuid need on reeglina anonüümsed või pseudonüümide alt kirjutatud. Kommentaatorid avaldavad arvamust oma sõnade eest vastutust kandmata. Kas see on just kõige usaldusväärsem allikas?

Jutu lõpetuseks tahan öelda, et ei ole vaja karta kõiki maaklereid, taksojuhte, automüüjaid, iluteenindajaid jne. Pigem uurida tausta ja küsida nõu nendelt, kes teavad, ning koguda fakte. On väga palju ausaid, korrektseid ja oma tööd armastavaid teenusepakkujaid, kes teevad tööd hingega ja kelle soov on teha seda jätkusuutlikult. Lohakalt ja petuga saadud tulu on ju ikkagi ainult ajutine.