Kanali keskossa on rajatud laiem lõik, mis võimaldab ka pikemate laevade peatumist ja manööverdamist. Pinnasetööde mahuks hinnati esialgsete arvutuste kohaselt kokku ligikaudu 50 000 m3, Tegelikkuses kaevati välja ja teisaldati tunduvalt suurem kogus pinnast. Tegemist on üsna keerulise objektiga– geoloogiliselt ebaühtlane pinnas pakkus üllatusi ja sundis ehitajat nutikaid lahendusi otsima, samuti suurendas tööde mahtu. Vaatamata sellele valmisid tööd tähtajast varem – detsembri asemel septembri lõpuks.

Valminud on ka sadamaalal asuv slipp veesõidukite vettelaskmiseks ja välja tõmbamiseks. Tänu piisavale pikkusele saab slippi kasutada nii veetaseme kõrg- kui ka madalseisu tingimustes. See on tähtis, sest Emajõe veetase kõigub suures ulatuses. Slipi juurde on rajatud ka manööverdamis- ja juurdepääsu ala ning paigaldatud pontoonidest vette ulatuv käigutee –ujuvsild.

Kanali ja slipi rajas AS Valmap Grupp. Tänavune aasta oli sadama ehitustöödeks ideaalne – tavatult madal veetase ja suhteliselt vähene sademete hulk soosisid töid igati.

Valla poolt on enim panustanud kõnealust projekti vedanud vallavalitsuse finantsnõunik, ühtlasi Luunja Jõesadama SA nõukogu juhtiv Harri Lepp. Esialgset projekti on parandatud ja täiendatud, valminud on ka järgmise etapi asendiplaan. Alustatud on juurdepääsutee aluspõhja rajamist.

Järgnevatel aastatel on kavas jätkata sadamaala arendamist. Kokkulepe on saavutatud operaatoriga, kes rajab sadamaalale kütusetankla nii vee- kui ka maismaasõidukite tarbeks. Avanevatest rahastamisallikatest kavatseme taotleda investeeringutoetusi sadamarajatiste väljaehitamiseks, mille hulka kuuluvad statsionaarne kai, ujuvad paadisillad, parkimisala, veeühendus ja muu vajalik