Üleminekuperioodi vältida ei olnud võimalik

Noorele inimesele ei valmista probleeme astuda rongi saamiseks kolm trepiastet. Keeruline on aga lapsevankriga, eakal või jalgrattaga reisijal. Kuna uued rongid tulevad liinile alles 2013. aastal, venib periood, mil rongilesaamine raskendatud, üsna pikaks.

AS EVR Infra avalike suhete juhi Urmas Glase sõnul ei olnud aga reisplatvormide ümberehitamine teistsugusel viisil, st ilma üleminekuperioodi tekitamata, paraku võimalik. Põhjustena nimetab Glase Eesti Vabariigis raudteeliiklust reguleerivad seadused ja reeglid, riigihangete korraldamise ja EL tõukefondidest rahastatavate projektide finantseerimise tingimused, ehitajate jõudluse, katkematu rongiliikluse tagamise vajaduse ning Eesti Raudtee materiaalsed võimalused.

Reisisaatjate palkamine rongidesse ei ole mõeldav

AS Elektriraudtee avalike suhete juhi Norbert Kaareste sõnul pole mõeldav ka inimesi abistavate reisisaatjate palkamine, kuna Elektrirautee Asil ei ole ette nähtud vahendeid, mis kataksid nende palgakulu.

Kas reisisaatja rolli ei võiks täita klienditeenindaja? Norbert Kaareste: „Elektriraudtee on tänaseks töötamas sellise efektiivsusega, et tipphetkedel ligi 600 inimest teenindav “konduktor” ei jõua samal ajal jälgida ka ooteplatvormidel toimuvat. Samuti ei ole elektrirongide juhtidel võimalust ooteplatvormidel olijaile appi tulla. On ju selge, et juht peab sõidu ajal sõitmisele keskenduma. Rongiliikluse puhul on seda põhimõtet lausa seadustega reguleeritud.”

Norbert Kaareste sõnul loodab Elektriraudtee AS siiski, et kõiki inimesi, kellel on raskusi rongidesse sisenemisel, rahuldab teadmine, et juba 2013. aastal suunab Elektriraudtee uued Stadler FLIRT elektrirongid esmajoones Keila inimesi teenindama.

Tänaseks on Elektriraudtee edukalt sõlminud uute rongide hankelepingu Stadler FLIRT rongidele, mille tulemusel tuleb Eestisse aastatel 2013-2014 18 uut elektrirongi ja 20 uut diiselrongi. Uute rongide tuleku tõttu peab raudtee infrastruktuuri haldaja AS EVR Infra tagama, et selleks ajaks on Eestis nõuetele vastav infrastruktuur. See tähendab muuhulgas madalaid platvorme ning 160 km/h sõidukiirust võimaldavat rööbasteed.