Algse kava kohaselt pidi Lillekülast viima mere äärde, sadamasse - pange nüüd tähele - hobujõul töötav raudteeharu, et seal koormad vagunitest laevadele, või ka vastupidi, tõstetaks. Tallinna rikkad kaubahärrad tahtsid, et lõppjaam tuleks lausa sadama kõrvale – neile tähendas see kulude kokkuhoidu ning tulude kasvu. Raudteemehed vaidlesid vastu, sest sadama kandis ei olnud piisavalt ruumi esinduslikule vaksalihoonele, teedele ja kõrvalteedele, veduridepoole ja veetornile, samuti remonditöökojale ja muulegi.

Vaieldi mis vaieldi, lõpuks jõuti kompromissile ehk nagu tol ajal öeldi – tehti kirik keset küla. Tallinna linnalt saadi Balti jaama tarvis tasuta paras lahmakas kehvemate linlaste aiamaad, mis jäi keskaegse Nunne värava ja Snelli tiigi ette. Lausa taeva poole kõrguva Toompea jalamile.
Kuna hobuveoks mõeldud haru Lillekülast sadamani oli juba valmis, siis näidati tallinlastele 1869. aasta 20. novembrikuu päeval esimest tõelist auruveduriga rongisõitu. Vedur, nimega Peeter I, andis kell 3 päeval vilet ja linnarahvast vooris igalt poolt kokku uut tehnikaimet uudistama. Balti jaama kohal tõsteti vagunitele vajalik ehitusmaterjal ja aurumasin tormas kahe teeharu hargnemispaika. Seal visati kraam kiiruga maha ja sõideti kähku raudteehoovi (saksa keeles der Bahnhof) tagasi, kus publikul lubati vagunitesse asuda, et sedasama teed läbi sõita. Raudtee servas seisnud rahvas aga rõõmustas ja mehed tõstsid mütse uue asja eduks. Reklaam raudteele missugune!

Ainult et otseühendus Paldiskist Piiteri peale jäi kuidagi puudulikuks. Ka kaubarongid pidid teisele teele saamiseks Tallinna sõlme läbima. Nii nagu tänapäevalgi. Järvelt keerab küll üks roostes rööbastega teeharu Ülemiste poole, aga kas seda ka kasutatakse, selles kahtlen.