Need, kes sel ajal rongis istusid, ei teadnud teadetest midagi. Ka poleks keegi suutnud sel hetkel ennustada, kui pikk ajavahemik on 30 ja pluss minutit.

Kunstnik Moyo Eivas ütleb Harju Elule, et 17.45 väljunud rongiga kojusõit oli talle kümne aasta "rekord" ja muljetab: "Ühel hetkel sai lihtsalt vool otsa. Rong muudkui seisis ja rongitäis rahvast samuti. Ootasime diiselvedurit, mis meid sleppi võtaks. Ja vedur tuligi. Vahepeal oli aga keegi kuraasikas daam end väheke vinti võtnud ja läks vedurijuhiga kurjustama."

Kunstnik räägib, kuidas politsei tulekut oodati 45 minutit, selle lahkumise järel kulus veel pool tundi, kuni rong liikuma hakkas. Eivase sõnul otsustasid mõned reisijad lahkuda. "Noormehed tõmbasid uksed lahti, lasid näitsikutel enne maha hüpata ja siis läksid ka ise," kirjeldas ta.

Sündmusteahela alustas „täielik ämber"

Elektriraudtee pressiesindaja Norbert Kaareste ütles Harju Elule, et toimunu kohta on Eesti Raudtee andnud Elektriraudteele seletuskirja. "Kui rong jõudis Ülemiste jaama, siis pidi ta jätkama teekonda Eesti Raudtee töötaja juhiste järgi. Paraku see töötaja juhtis rongi teele, kust oli raudtee remonttööde tõttu elekter välja lülitatud," selgitab ta.

"Rong veeres toiteta kuni Suur-Sõjamäe sillani, kus ta seisma jäi. Eesti Raudtee asus oma liikluskorralduseksimust parandama, tellides veduri, mis pidi selle rongi edasi vedama Lagedi jaama. Veduri leidmiseks kulus Eesti Raudteel aega 45 minutit.

GoRaili purjus vagunisaatja tungis juhikabiini

Kaareste räägib, et kui vedur elektrirongi juurde jõudis, oli selle aja jooksul üks GoRaili (AS GoRail on rahvusvahelise reisijateveoga tegelev firma - toim.) klienditeenindaja ehk vagunisaatja joobes olekus tunginud elektrirongi juhikabiini.

"Ta sai seda teha, kuna tal olid rongitöötajatele vajalikud võtmed, millega pääseb juhikabiinidesse, ja takistas seal rongijuhi tööd.

"Tegemist oli GoRaili töötajaga, kes eraisikuna reisis Elektriraudtee AS rongis, omamata õigust siseneda juhikabiini," selgitab Kaareste. "Juhikabiini sisenemise õigus on ainult rongijuhil. Kuna naine on olnud konkureeriva ettevõtte raudteetöötaja, siis tal olid ligipääsuks vajalikud vahendid ja see selgitab, kuidas ta kabiini pääses."

"Selle inimese pärast pidi kutsuma politsei, kuna seda olukorda võib käsitleda kui terrorismiakti, sest ohtu seati päris mitmete inimeste elud," sõnab Kaareste. Politsei kutsujaks oli Eesti Raudtee töötaja. "Kuna politsei ei saanud Lagedi jaama tulla, tekkis viivitus, et oodata ära Suur-Sõjamäe silla alla tulev politsei. Lõpuks, kui see inimene politsei kätte anti, sai rong veduri abil liikuda Lagedi jaama ja jätkata teekonda," räägib pressiesindaja.

"Elektriraudtee rõhutab, et kõigile selles viivituses osalenutele pakutakse piletihüvitust, kindlasti pakume asendustooteid. Kui olid muud seotud kulutused, mida muidu poleks olnud, näiteks takso- või bensiiniarved, siis selle kohta esitada meile info@elektriraudtee.ee kaudu avalduse ja me hüvitame nõuded. Oleme seda mitmel juhul juba ka teinud," kinnitab Kaareste.

Loe pikemalt ajalehe Harju Elu veebiversioonist.