Lisaks kodumaa muusikapärandile on Frisell õppinud india klassikalist muusikat ning teinud endale nime free jazz'i mängides. Ta on osalenud erinevaid muusikastiile ühendavates ansamblites, millest populaarsemad on 1970. ja 1980. aastatel Rootsis laineid löönud Filarfolket, folk-rokki viljelnud Den Fule ning Rosenbergs Sjua. Lisaks on Frisell kaasa teinud teatriprojektides ning teistes kooslustes, kus pärimusmuusika lõimub uute kunsti- ja muusikažanritega.

Muu hulgas on viiuldaja tuntust kogunud ning mitmeid mainekaid auhindu (seal hulgas BBC Radio 3 Maailmamuusika auhinna) võitnud muusikalise koostöö eest senegali kora-mängija Solo Cissokho´ga. Üheskoos pälvisid nad publiku sooja vastuvõtu ka 2009. aasta Viljandi pärimusmuusika festivalil.

Eesti pärimusmuusikud iseloomustavad Ellika Friselli vaieldamatu maailmaklassi tegijana. Cätlin Jaago sõnul tekib muusikutel tema esinemist jälgides sageli vastupandamatu soov kohe ka ise pill haarata ning püüda nähtut-kuuldut järgi teha. „Ta on tõeliselt nakatav. Sama helisev, kui on tema nimi, on ka tema muusika," lausus Jaago.

Ka Sofia Joons märkis, et detailiderohke pillimängu kõrval on Frisellile omane avatud ja soe olek. „Ta suudab ühe hetkega kogu ruumi täita ning publiku poolehoiu võita. Ma ei usu, et keegi teine oskaks rootsi muusikat mängida veel detailideküllasemaks ja ilusamaks, kui tema."