Tabasalu kool oli esindatud ka eelmisel aastal, võistkond nimega MaSiLa (koosseisus Marco Sepp, Silver Rohuniit ja Lauri Siir) tuli siis üldkokkuvõttes 5. kohale. Võistluse 3. etapil, simulatsioonimängus, tuli etteantud aja jooksul võimalikult kasumlikult korraldada virtuaalset jäätisemüüki, selles sai MaSiLa 2. koha.

Sel aastal oli Tabasalu koolist end proovile panemas kaks 9b klassi poiste võistkonda - juba eelmisel aastal tublilt võistelnud MaSiLa ja esmakordselt osalenud OÜ Lambine ja Jalg (koosseisus Ronald Kivipelto, Robert Kivipelto ja Jarek Laande).

OÜ Lambine ja Jalg sai võistluse 2. etapil meeskonnamängus 3. koha, MaSiLa jäi sellel etapil 5. kohale. Kokkuvõttes tuli MaSiLa võistkond 3. kohale, mis tõi neile auhinnaks äriklassi lennureisi Saaremaale, et veeta seal üks ärimehele vääriline päev. Võistkond OÜ Lambine ja Jalg saavutas kokkuvõttes 6. koha.

Osalete juba teist aastat majandus- ja ettevõtlusmängus Creatlon, miks otsustasite osa võtta?

MaSiLa võistkonna poisid Marco, Lauri ja Silver: Sest eelmise aasta võistluse muljed olid positiivsed, see oli huvitav ja põnev. Seega tahtsime kindlasti ka sel aastal end proovile panna. Ja meie klassijuhataja Lenneli Aasa oli nõus meid juhendama koos õpetaja Krista Savitschiga. Suur aitäh neile selle eest!

Milline etapp tänavusel võistlusel tundus teile kõige huvitavam? Mis oli kõige keerulisem või raskem?

Lauri: Kõige huvitavam nii sel kui eelmisel aastal oli kuu aega kestnud meeskonnamäng, kus sel aastal pidime muuhulgas tegema väikese filmi ühe kodukoha legendi teemal.

Marco: Seekord oli meeskonnatöö üheks ülesandeks teha oma kodukohas ka natuke vabatahtlikku tööd, see oli midagi uut meie jaoks. Käisime selleaastasel Muraste külaseltsi vastlatrallil, kus aitasime kaasa ürituse korraldamisel - kes oli parklas liiklussuunajaks, kes aitas kelgumäel korda pidada.

Saite auhinnaks lennureisi Saaremaale, kas olete varem lennukiga Saaremaale lennanud?

Lauri: Ei, lennukiga ei ole.

Mida uut olete ettevõtluse teemal teada saanud?

Robert: Ega põhikooliosas selleteemalisi teadmisi eriti ei saa, ühiskonnaõpetuse tunnis räägitakse üht-teist ja mõnikord toimuvad koolis ka erinevad loengud sellistel teemadel, näiteks viimati Swedbanki rahateemaline loeng.

Kas kavatsete tulevikus majanduse ja ettevõtlusega seotuga edasi tegelda, ise ettevõtjaks hakata?

Ronald: Võiks hakata ettevõtjaks, tekkis rohkem huvi sellega seotud teemade vastu.

Kas olete mõelnud õpilasfirma loomisele?

Marco: Õpilasfirma tegemisele ei ole mõelnud, sest tundub, et koostööpartnereid on päris raske leida. Samuti ei jää õppimise kõrvalt selleks piisavalt vaba aega.

Kas soovitate ka teistele oma kooli 8.-9. klasside õpilastele võistlusel osaleda?

Lauri: Kindlasti soovitame, ja kui võimalik, siis kaks aastat järjest - see on igati huvitav, hariv ja kasulik kogemus. Sel aastal tegi asja põnevamaks veel see, et meie koolist oli osalemas kaks võistkonda, kes pakkusid ka üksteisele konkurentsi.

Marco: Eriline hasart tekkis siis, kui võistluse 2. etapil sai OÜ Lambine ja Jalg meist parema, 3. koha, see pani meid veelgi rohkem pingutama, sest ei tahtnud ju neile alla jääda. Kuigi tööde teostamisel ka aitasime vajadusel üksteist, kui abi vaja oli.

Silver: Mõistlik on osaleda juba 8. klassis ja siis jätkata sama tiimiga, sest oluline on kindlasti ka see, et meeskond omavahel klapiks, eelkõige on see ju ikkagi meeskonnavõistlus.

Mis teadmised osalejatel võiks eelnevalt olla, et võistlusel hästi hakkama saada?

Jarek: Selleaastases viktoriinis tuli teada mitmeid päevakajalisi teemasid, näiteks seda, kui suur on keskmine korteriüür või kui palju maksab toidukorv või elekter.

Vestlusringis osalesid Marco Sepp, Silver Rohuniit, Lauri Siir, Ronald Kivipelto, Robert Kivipelto ja Jarek Laande.

___________________________________________________________________________
KRISTA SAVITSCH
TÜG õpetaja ja kreatleetide juhendaja

Mul on olnud võimalus kahel aastal järjest juhendada meie kooli 8.-9. klasside võistkondi JA Eesti poolt korraldatud vabariiklikul majandus- ja ettevõtlusmängul Creatlon. Minu sattumine juhendajaks oli direktori palve ja see oli puhtjuhuslik, kuna täitsin sel ajal kooli IT-tugiisiku kohustusi ja vajalik oli õpilasi Creatloni mängu I etapil, veebiviktoriinil toetada. Ma ei oma kahjuks majandusõpetaja kvalifikatsiooni, aga olen juhtinud tosin aastat aineliitu ja viimased kaks aastat ka oma mittetulundusühingut. Samuti tunnen Harku valla pikaajalise elanikuna siinset kogukonda ja ettevõtjaid, kes võimaluste piires õla alla panid ja poiste juhendamisel Creatloni võistluse ajal abiks olid. Kõik need varasemad teadmised ja kogemused kulusid marjaks ära ja ma sain neid noortele edasi anda. Poisid õppisid tegutsema kui üks meeskond ja nad ei peljanud täita ülesandeid ka oma vabal ajal - oli see siis laupäevasel päeval Kristiine keskuses õpilasfirmade laadal intervjuude tegemine või õhtusel ajal vabatahtlik töö Muraste vastlatrallil.

Sel õppeaastal oli meil võistlustules kaks meeskonda. Üksinda oleks nende juhendamine olnud väga aeganõudev ja keeruline. Mul oli väga hea meel, et poiste klassijuhataja ja matemaatikaõpetaja Lenneli Aasa oli valmis seda koormust minuga jagama ja appi tulema. Meiegi omavaheline koostöö ja ülesannete jaotamine sujus hästi.

Juhendajana tahaksin veel öelda, et sellel võistlusel õpilasi juhendades peab olema väga kannatlik ja pidevalt suutma õpilaste tahet ja motivatsiooni kõrgel hoida. Kuna võistluse ülesannete lahendamine oli aeganõudev, siis oluline väärtus oli ühine kvaliteetaeg, mida sageli nappima kippus, sest noortel on oma igapäevategemised, mis sageli ei võimaldanud kokkulepitud ajal kohtuda. Õnneks suutsime säilitada ühtset vaimu ja teotahet ning seda pingutust kroonis edu. Ülimalt suur saavutus on jõuda kahe meeskonnaga vabariiklikul võistlusel esikuuikusse.

Mul on siiralt hea meel poiste edu üle ja olen uhke, et ma sain olla nii toredatele noortele Creatloni võistlusel juhendajaks. Kutsun ka uuel õppeaastal 8.-9. klasside õpilasi võistlusel osalema!

CAROLIN KADAJA
TÜG direktor

Positiivne on see, et mäng õhutab noori lahtiste silmadega ringi käima ja suunab juba varakult majanduslikku mõtlemist arendama ning oma võimalusi nägema. Usun, et neile tegusatele noortele tuli see kogemus igati kasuks ja aitab neil tulevikus olulisi otsuseid teha.

Laiemalt aga näen, et tulevikus peaks iga õpilane baashariduse ühe osana omandama koolis elementaarse finantskirjaoskuse ning majandusliku mõtlemise alged. Ettevõtlusõpe on riiklikusse õppekavasse sisse kirjutatud.