Tarbijamäng ei pruugi alati aus olla

 (10)
Pildipank
FacebookFoto: Martin Dremljuga

Tarbijakaitseametisse paar tosinat kaebust eksitavate tarbijamängude kohta, neist vähemalt iga neljas puudutas Facebookis toimunud mänge. Samas esineb juhtumeid, kus eksitav info hakkab levima mängu korraldajast sõltumatult – ka näiteks Kuulutaja peatoimetaja pidi möödunud nädalavahetusel tegelema eksliku info ümberlükkamisega.

Tõenäoliselt jõuab kõikide Facebooki kasutajateni hulgaliselt üleskutseid panna mingile lehele „like“ ja seda oma ajajoonel sõpradele jagada, et osaleda auhinnaloosis. Eriti rohkelt korraldatakse selliseid loose jaanipäeva eel ning auhindadeks on midagi temaatilist. Paraku jäävad jagajad lubatud auhinnast mõnikord ilma.

„Ahvatleva auhinna puhul on lehe jagamisi lausa tuhandetes,“ lausus Tarbijakaitseameti kommunikatsiooniekspert Pille Kalda. „Ettevõte saab niimoodi endale rohkelt reklaami ning ega kasutajal paari kliki tegemine ju tükki küljest ära võta. Kõik oleks näiliselt nagu hästi. Paraku ei saa seda väita kõikide mängude puhul, sest alati ei jõua lubatud loosiauhind heauskse jagajani – auhind jääbki kas välja loosimata või „loositakse“ see väljamõeldud tegelasele, keda Facebookis ei eksisteerigi. Keerulisemate skeemide puhul on „võitjaks“ mõni loosimängu algataja sõber või üldse keegi kolmas, kes mängust tegelikult osa ei võtnud ning seega ka auhinda nõuda ei oska.“

Loe edasi Kuulutajast.