13.05.2011, 10:34
Tallinna kõige etem sõiduriist – veoautomootoriga hobutrammivagun
Enne mootortrammi võis Tallinnas näha liikumas nii hobutrammi kui ka ägedalt suitsu tossavaid ning sädemeid pilduvaid aurutramme.
FOTO:
Regulaarne liiklus Tallinna esimesel hobutrammiliinil Vene turult mööda Narva maanteed Kadriorgu Liiva (Poska) tänavale algas 12. (24). augustil 1888. Rööbastee laiuseks sai pool sülda ehk 1067 mm. See on ka praeguste pealinna trammide rajalaius. Rahvasuus anti vene keele mõjul uue liiklusvahendi nimeks konka või konkaliin. Kuu hiljem, 22. septembril hakkas hobutramm liikuma Vene turult Suur-Tartu maantee kaudu Heeringa tänavasse (Keskturu peatus). Sel ajal olid neil tänavatel veel puitrööpmed, mille peale löödi raudvitsad. Märtsis 1901 läks käiku kolmas hobutrammiliin Vene turult Heinaturu (Vabaduse väljak) platsi kaudu Suur-Roosikrantsi tänavale, sealt Tõnismäele ning piki Pärnu maanteed kuni Tallinna–Narva raudtee ülesõidukohani. Hobutrammiliinide kogupikkus küündis sel ajal 7,2 kilomeetrini.