Sõitsin Subaruga õige mitu sada kilomeetrit, andsin gaasi ja võtsin seda maha, kiirendasin mõnuga (nii, nagu üldine liiklusvoog lubas), aga hea ning kindel tunne oli alati. Muidugi on sõnal „kindel“ samuti emotsionaalne tähendus, aga kui ise proovite, on selge, mis kõne all oli.
Ühesõnaga, Subaru on suutnud luua meeldiva terviku mootorist, käigukastist ja veeremist. „Linnamaastur,“ ütleb müügimees. „Ühtlasi aga parim, mis meil maamehele pakkuda on.“

Maamees ei vaja Eestis tõesti autot ju kartulivagude lahti ajamiseks, vaid kruusatee kühmude silumiseks ning porilompide enesekindlaks läbimiseks. Ning kui vaja kuhugi ronida, võib arvestada 220 mm kliirensiga (kusjuures ei jää muljet, et auto seisaks pukkidel).
Ronisin selle Subaruga mööda kitsast, porist ning tõusvat metsateed ühe Jõgevamaal asuva perekonnakalmistu juurde ning nautisin auto veovõimet ning rooli täpsust, mis lubas ka mitte kõige kõvemal sõidumehel keerulise olukorra peremeheks jääda.

Ning veel üks, mis eriti just maal ära kulub. Väga head tuled, mis lõikavad ka tumedasse augustiöösse kena valgussiilu. Peaaegu unustasin: seda, et müra ja salongi vahele on korralik sein ehitatud, märkasid ka asjaarmastajate kõrvad.

Kui rääkida kütusekulust, võib tarvitada väljendit „selle soorituse kohta mõistlik“, kuigi väikest arengut on siingi näha. Ainult ökonoomsusele rõhujatel palun aga pilgud mujale keerata – saate sada kilomeetrit kaks liitrit odavamalt läbida.

Kõikide ostjate valik ei saa uuenenud Subaru Forester ilmselt olema ka seetõttu, et diiselmootoriga pakutav valik algab 27 200 eurost.