“Arvame, et oleme täitnud oma eesmärgi - oleme mitmeid aastaid Saaremaad internetis edukalt turundanud, teinud mitmeid kampaaniaid ja oleme saanud Eesti populaarseimaks südmusteportaaliks,” ütles portaali idee autor ja eestvedaja Taavi Rauniste. “Kuna Saaremaa vald on otsustanud ise uut portaali arendama hakata ja koostööst huvitatud ei olda, siis meie ei soovi ka kodusaare vallaga konkureerida ja anname teatepulga üle.”

Rauniste soovib vallale jaksu parema portaali loomisel ning ütleb, et targem annab järele. Ta ei oska ennustada, kui hästi vallal uue portaaliga minema hakkab ning arvab, et asja korralikult tööle saamine võtab paar aastat.

“Internetis sihtkoha turundamise kogemust saame jagada ka teiste valdadega. Samuti on arendatud platvorm üsna universaalne, et saame seda mõnes teises projektis kasutada ja selles osas on ka juba esimesed koostöö läbirääkimised käinud,” ütles sündmusteportaali arendaja Siim Metsmaa.

“Hästi töötav tehniline platvorm on kindlasti väga tähtis aga taolise portaali arendamisel ja turundamisel on kõige tähtsam siiski sisu. Ka taolise platvormi üleval pidamine koos arendusega ei ole just odav lõbu. Tehnoloogia areneb väga kiirelt,” lisas Metsmaa.
Millega tegu?


Kokku lisati aastate jooksul veebisaidile pisut üle 10 000 ürituse (2018. aastal 2548 üritust). Kõige aktiivsemal ajal (juuni-juuli) tehakse ~45 000 lehekülastust nädalas.


75% portaali külastajatest jõudsid portaali läbi Google otsingumootori. Hooaja tipus (juulis) otsiti ainult "saaremaa suvi" fraasi ligi 1600 korda. Võrdluseks "visit saaremaa" 350 korda. Erinevaid märksõnu, millega koduleheni jõutakse on ca 9000. Saaremaasuvi.ee on esimene veebileht kuhu Saaremaa külastaja maandub.


Facebooki on fänne 8300 ja Instagramis 2850 (sh hashtag #saaremaasuvi on kasutatud 5276 korda).


Saaremaasuvi.ee oli nomineeritud aasta alguses Saare maakonna turismiauhindadel tunnustusele "Aasta turismiturundaja”.


2017. aasta suvel korraldati üliedukas Facebooki kampaania “Lähen suvel Saaremaale”, kus kutsuti ülesse saarlasi oma sõpru Saaremaale külla kutsuma. Iga kampaanias osalev inimene pidi vähemalt 25 sõpra kutsuma. Kampaania jõudis lühikese perioodiga ca 250 000 silmapaarini. Kokku kutsuti kampaaniaga Saaremaale 50 000 inimest.


2015. ja 2016. aastal lubati inimestel oma Facebooki lehele “Suvel on Saaremaal mönus” postitada suviseid pilte Kuressaarest ja Saaremaast, mida saadeti lõpuks kokku umbes 1000. Kõik fotod avaldati portaali Facebooki ja Instagrami kontol ja neid kasutati tänaseni Saaremaa turundamisel.

Allikas: Veebi- ja turundusagentuur Blender