PPA täiskoormusel töötavates Tallinna teenindustes küündivad järjekorrad endiselt kahe tunnini
Siseminister Andres Anvelt lubas Maalehele juuni keskel saadetud kirjas, et eesmärk on saada Tallinnas ootejärjekorrad jaanipäevaks keskmiselt 30 minuti peale ehk üle kahe korra lühemaks. Selleks plaaniti tööd ümber korraldada ja inimesi juurde palgata.
Lisaks hakati 14. juunil PPA kodulehel jooksvalt teatama, kui pikk ooteaeg mõnes teenindussaalis ees ootab ning kui mitu inimest parasjagu järjekorras on.
Kodulehelt võib loo pärastlõunase avaldamise hetkel lugeda, et Pinna tänaval on järjekorras 113 inimest, isikut tõendava dokumendi taotluse esitamise keskmine ooteaeg on 1 tund ja 54 minutit ning dokumendi kättesaamise keskmine ooteaeg on 52 minutit. Tammsaare tänaval on järjekorras 148 inimest ning seal küündib taotluse esitamise ooteaeg 1 tunni ja 58 minutini.
Kui on lubatud poolt tundi, miks tuleb siis endiselt nõnda kaua oodata?
„Jaanipäevaks eesmärgiks seatud keskmiselt pooletunnisest ooteajast lahutab meid veel umbes kaks minutit - nii Pinna kui ka Tammsaare teeninduses oli juuni viimasel nädalal järjekord keskmiselt 32 minutit. See on varasematest nädalatest ja kuudest oluliselt parem tulemus ning jätkame tööd selle nimel, et ooteaega veelgi lühendada,“ selgitab PPA identiteedi ja staatuste büroo peaspetsialist Merlin Mängel.
„Dokumenditaotluste arv on jätkuvalt väga suur ja tegime juunis mitmeid ümberkorraldusi, et teenindustes ooteaega lühendada. Tallinna teenindustes, kus järjekorrad on kõige pikemad, käivad abis klienditeenindajad teistest prefektuuridest ja värbasime juurde kaks klienditeenindajat. Tänu töökorralduse muutmisele olid juunis Pinna tänava teeninduse 24st teenindusletist igapäevaselt töös 22-24 ja Tammsaare 35st teenindusletist 33-35 ehk mõlemad teenindussaalid töötavad peaaegu maksimaalse koormusega.“
Küllap on siis nii, et kui keskmiselt ongi ooteaeg 32 minutit, tuleb tihedamal ajal siiski arvestada vähemalt tunni, kui mitte kahega.
Maaleht asus venivate dokumenditaotluse järjekordadega "võitlema" kahe kuu eest, mil Tallinna Pinna tänava büroos ei jätkunud ootajate jaoks piisavalt istepaiku. Ühtlasi ei jagatud toona infot järjekorra liikumiskiiruse või teenindajani jõudmise võimaliku aja kohta - istu, oota ja looda. Järjekord oli kohati tund, kohati kaks tundi.
Kirjutisele lisandunud lugejakommentaarid näitasid, et teema tabas naelapead: kehva töökorralduse, närvilisuse ja absurdsete olukordade kirjeldusi saabus kui seeni pärast vihma.