22. IX 1888 (vkj 10. IX) avati liikluseks Tartu maantee liin, mis ulatus Heeringi (hiljem Heeringa, Keldrimäe, Turu) tänavani.

- 25. VIII 1888 (vkj 13. VIII) kasutas uut liiklusvahendit 3500 inimest, järgmisel päeval 5000, augustis kokku 71 528. Tallinnas oli toona elanikke umbes 50 000. 1888. aasta lõpuks kogunes sõitjaid 297 976, järgmisel aastal 686 590. Rekordaastal 1988 sõitis trammiga 109 mln inimest. 2000. a oli sõitjaid
34,9 mln, 2011. a 33 mln.

- Märtsi lõpul 1901 algas liiklus Pärnu maantee liinil, mis kulges mööda Jaani tänavat (Pärnu mnt Viru ja Vabaduse väljaku vahel) Jaani kirikuni, kus pöördus üle Heinaturu (Vabaduse väljaku) Suur-Roosikrantsi (Roosikrantsi) tänavale ja edasi mööda Suur-Pärnu maanteed raudteeülesõiduni.

- 22. IX 1915 hakkas tööle Balti jaama ja Kopli vaheline trammiliin, kus vaguneid vedasid auru- ja hiljem ka mootorvedurid. 13. V 1921 hakkas Narva maanteel sõitma mootortramm.
28. X 1925 läks Narva maanteel käiku esimene elektritrammiliin. Trammid sõidavad tänapäevani 600 V alalisvooluga.

- Maailma esimene hobutramm võeti kasutusele 1832 New Yorgis. Riias hakkas konka sõitma 23. VIII 1882. Läti esimene elektritramm hakkas sõitma Liepājas 18. IX 1899. Veel sõidab tramm Daugavpilsis. Leedus trammiliine ei ole. Helsingis sõitis konka 1890-1900 ja elektritramm on sõitnud aastast 1900.

- Tallinna konka rööbastee ehitati 3 jala 6 tolli ehk poole sülla ehk 1067 mm laiune. See mõõde on Tallinna trammiteel säilinud tänapäevani. Niisama suur on ka kuulsa San Francisco köistrammi rööpmelaius.

Moskvas ja Riias on trammitee laius 5 jalga ehk 1524 mm (Vene raudtee rööpmelaius), Helsingis 1000 mm.

Sõna "tramm" on pärit inglise sõnast tram, mis on pärit šoti sõnast tram  ('vagonett söekaevanduses'), mis on pärit alggermaani sõnast tram ('käru käepide', 'reeais', ka 'käru' ise).

Tramm tarbib transpordivahendite seas kindlalt kõige vähem energiat: 1-2 kWh 100 sõitjakilomeetri kohta. Niisama energiasäästlik on ainult jalgratas.

Jalakäijal on vastav näitaja 2,5 kWh; bussil 3; kiirrongil 4,5; elektriautol 5; sõiduautol 13 ja lennukil 15 kWh.

- 16. V 1881 hakkas Berliinis Lichterfelde eeslinnas tööle esimene üldkasutatav elektritrammiliin. See oli 2,4 km pikk
ja kasutas 180voldist pinget. Kuna tramm sai toitepinge rööbastest, oli poistel lõbu laialt, kui nad traadiga rööbaste vahel lühise tekitasid.

- Maailma vanim elektritrammiliin (2 km pikk, rööpmelaius 825 mm, toitepinge 110 V) on aastast 1883 töötanud Inglismaal Brightonis. 

- Eesti kõige kuulsam trammijuht on kirjanik Raimond Kaugver, kes 1950ndate algul pärast Vorkuta vangilaagrist naasmist pidas seda ametit Tallinna trammitrustis.

- 23. I 1909 ajasid Inglismaal Tottenhamis kaks põgenevat röövmõrtsukat ära trammi ning politseinikud ajasid neid teise trammiga taga.