Kohaliku toidu otsemüük edeneb digiajastul hästi


Mustamäe turg
Foto: Sven Arbet

Suurbritannias viidi läbi uuring, mille tulemusena selgus, et 72% tarbijatest tahavad osta briti kohalikku toodet, samal ajal kui 46% kogu riigis tarbitavast toidust on importtoit.

Järjest enam inimesi tahab kohalikku ja värsket toitu ning soovivad seda osta just internetist. 2015. aasta 1. jaanuari seisuga oli 26% inglastest ostnud toitu läbi veebi. Veebist ostjates omakorda 26% olid kasutanud „kliki ja mine ise järgi“ (Click and Collect) süsteemi, st tellid veebist, aga toidu saad kätte teatud kohast.

Talunikud panevad veebi ülesse oma pakutava kauba ja selle kogused. Igas kaubapunktis on kohalik võõrustaja ehk peremees või perenaine, kes levitab seda infot online-turul, teavitab tarbijaid, mis sel nädalal saadaval on, tegeleb iganädalaste turutegevuste korraldamisega ning kasvatab tarbijaskonda.

Midagi ei lähe raisku, sest kohale tuuakse vaid see kaup, mis on läbi veebi tellitud. Tarbijal ei ole kohustust osta iga nädal.

Kuigi tootja ja tarbija suhtlevad otse, siis 8,5% tulust läheb võrgustiku ülalpidamiseks. Et võõrustajal on oluline roll, siis toimuvad neile eraldi koolitused.

Food Assembly tegevustega alustati 2014. aasta suvel Londonis. Praeguseks on võrgustikul 40 kaubapunkti üle Inglismaa, veebilehte kasutavad 20 000 inimest.

Tegemist on üle-euroopalise võrgustikuga, millel on üle 700 kogunemiskoha Itaalias, Saksamaal, Prantsusmaal, Belgias, Suurbritannias ja Hollandis. Lisaks kaubakohtumistele toimuvad talukülastused, koolitused ja seminarid.

Allikas: Maainfo.ee