-sõidetakse kaua. Kaua tähendab antud juhul selles mõttes, et kütusekulu on mõistlik. Kui pikemat aega maanteel kulgeda, võib see diiselmootori puhul langeda ka alla nelja liitri 100 km kohta. Bensiini küsib mootor liitri rohkem.

Tõsi, linna vahel askeldades võib see 1,6-liitrine diiselmootor* tarvitada oluliselt enam. Aga see polegi mingi linna-auto, vaid mõeldud eelkõige maamehele.

-sõidetakse kindlalt. Nimelt on see Seat Leon ST varustatud neliveoga – muidugi juhul, kui niisuguse varustusega auto osta.

Ning see nelivedu tõestab ennast ka kuival kurvilisel kruusateel. Jah, enam pidi tema võimekus avalduma lume, pori, või rohkete sügiseste lehtede puhul, aga neid polnud proovisõidu ajal kusagilt võtta. Jäid seega augulised ning kurvilised kruusateed.

Kui soovid, võid kurvides muidugi külje ette ka saada, aga kui ei soovi, läbid sihiks seatud trajektoori ka suurel kiirusel ning ei mõtlegi sellele, kui lähedal männid kasvavad.

Lisaks sellele on see Leon ST korralik ebatasasuse taluja. Vähemalt pehmemaid lohke pehmendab korralikult, seda mõnusalt ka suuremal kiirusel.

Vaid seal, kus auk augus kinni, ei suuda ta piisavalt patja alla tuua. Aga niisugustes oludes suudakski lahenduse tuua vaid teehöövel.

-sõidetakse terve perega. Ruumi on selles autos piisavalt. Jah, võib-olla pole tema esimene omadus just mugavus, aga see, mis luua on suudetud, tundub mõistliku kvaliteediga.

Pakiruum on suudetud aga virutada selline, et kogu suve jooksul kogutud saagi võib korraga keldrisse vedada.

Pakiruumi põhjal on kaks asendit: sügavam ja kõrgem. Kõrgem on tasemel, kus üle nn künnise peaaegu et upitama ei pea. Ning samuti tasemel, mida saab istmete allalaskmisega oluliselt pikendada.

Ühesõnaga: see on tarbija-auto. Ning kui tarbija tahab tarbida neliveolist, tuleb välja laduda umbes 20 000 eurot. Aga kui Seat Leon ST juba kusagile põldude taha või metsa rüppe osta, siis võiks nelivedu olla mõistlik lahendus.

-sõidetakse märkamatult. Natuke on selles Seatis ka põhimõtet „kvaliteet mõistliku hinna eest“ ehk minu meelest seda liigselt tähelepanu tõmbava välimusega koormatud pole. Kui see ei tundu etteheitena, siis passiks hinnang „natuke tavaline“. 

Märkamatus võiks sisaldada endas ka pisukese etteheite helisüsteemi kohta. Vähemalt mina ei saanud seda nii klappima, et selles autos soovikontserte korraldada.

Väiksemate mootorite puhul ei saa arvestada märgatava kiirendusega. Küll sööstab mõni võimsama mootoriga variant nullist sajani 8 sekundiga.

„Märkamatuse“ plusspooleks võib aga nimetada sujuvat käiguvahetust.
--
*kolleegid on kiitnud ka 1,2 liitrist bensiinimootorit