Põrutav Leon

 (1)
Põrutav Leon
Seat Leon Repro

Särtsakuse mõttes on kaht tüüpi sõiduautosid: ühed, millel on mootor nagu kuumaks köetud keris, viska vaid kapaga vett ja kohe raksatab see kividel auruks.

Ning teist tüüpi, sellise kerisega, kus vesi lartsatab vastu kive ning hakkab siis pikkamisi susisedes alla nõrguma.

Neid teist tüüpi autosid peab ka olema. Et rahuldada nende vajadusi, kes eelistavad pigem leiges saunas käia ja nii äkilist kerist ei vajagi.
Seat Leon on aga küll parajalt kuumaks köetud. Tavarežiimilgi rebib ta end vilisedes paigalt, sportrežiimist rääkimata. Ütleme nii, et sel juhul käivad töö ja vile koos. Et võid tööle sõita nii, et rehvid vilisevad.

Rehvid (195/65 R15) ja vedrustus muide on sedasorti, et tänavune augukevad pole neile just eriti meele järele. Löökaugud tunduvad tõesti löövat lausa vastu autot. Seega: soetage endale Leon siis, kui on kindel, et teed on siledad või enam-vähem siledad. Muidu läheb teie raha otsekui musta auku.

Raha suhtes tuleb olla aga ettevaatlik teiselgi põhjusel: kiirust kogub see auto tõesti kiiresti, sama kiire on võsast hüppama ka politseinik.

Mootorid algavad bensiini puhul 1,2 liitrist, kusjuures kõige nõrgem neist peidab endas 63 kW, kõige tugevam 132 kW (1,8 liitrit). Diisli puhul algavad nad 1,6 liitrist (66 kw) ja lõpevad 2,0-i ja 135 kWga.
1,4-liitrine bensiinimootor (103 kw) on piisavalt kõva edasitõmbaja, võin kinnitada. Aga sama hästi hoiab ta kinni teest ning juhi valitud joonisest.

Välimuselt on Leon piisavalt lõvilik. Eelmise kujunduse ümarus on muutunud teravuseks. Ühtpidi-kolmnurgad, teistpidi kolmnurgad, need on need, millest Leon kokku on pandud. Kusjuures jätab see kunstilise terviku mulje ega peleta eemale neidki, kes ei taha, et neid mitte auto, vaid nende eneste järgi tuntakse.

Mahutab see sõiduriist meeldivalt palju. Kui 1.80 pika juhi taga istub 1.90 pikk reisija, on ka viimasel võimalik jalgu kui mitte sirutada, siis vähemalt liigutada. Pakiruumi mahub pakke parasjagu ning paar õhemat reisikotti veel pealegi.

Sisu ja vormi kokkuvõttes võib tõesti tõdeda, et „rabavate proportsioonidega suurepärane disain“. Üks neist sõiduautodest, kes on seest suuremad kui väiksemad.

Veel: auto tegijad on uhked Led-tulede täisringi üle. Ning paraja diskoteegi annab autost ka tekitada – selgelt kõlavale muusikale assisteerivad sport-režiimi puhul pimedas punaselt helendavad uksetuled.

Hind on Leonil auto vääriline. Väiksemagi mootori puhul tuleb 15 000 euroga hüvasti jätta, kallimaga varustatu hinnalõpp ulatub üle 23 000.

Aga lubadus, et „purustatakse kõik stereotüübid“? No mõni läks ikka puruks küll. Ning mõni sai ebatasasel teel sõites korralikult põrutada…