Rongid osteti hinnaliste dollarite eest Riia tehasest ning vahepeal erastatuna on jäänud sõitma tänapäevani.

Kahe aastakümne jooksul on rohevalged veeremid armsaks saanud, kuid ka lootusetult vananenud. Käredal talvehommikul peab tükk aega ootama vaguni soojenemist ning vahel isegi taluma aknaraami vahelt näkku tuiskavat lund. 

Tamburiuksed paiskuvad hoogsamates kurvides ise valla ning rongi lõpus asuvasse kempsu (mis tõesti on kemps) peab matkama läbi kõigi vagunite. Tasemehüpe raudteel
Edelaraudtee on ronge küll veidi uuendanud, kuid võrreldes tohutu hüppega, mis samal ajal on toimunud praamiühenduses saartega (samuti ju riigi toel püsiv eraäri), on eraomanikul küllalt põhjust häbenemiseks.

Nüüd seisab see hüpe ees ka raudteel. Juba 1. juulist alustavad liiklust tuliuued Stadleri elektrirongid, hingelt pisut linnalähirongid, ning uue aasta alguses ka nendega äravahetamiseni sarnased (kui mootor välja arvata) diisel-reisirongid.