Jelgova meeskond, kes võitis Sinidis peetud 12-tunni pikkuse sõidu

Parima tulemusega lõpetas Jelgava. Viimastel eelmistel aastatel on olnud võidukas Valmiera võistkond, kapten Andris Tauritis.

MTÜ Sindi Mudelisport juhataja Johannes Mets ütles, et Eestis ei ole seni 12-tunni pikkuseid sõite korraldatud. Seegi võistlus ei olnud Eesti ja Läti vaheline jõuproov, sest kõik 7 võistkonda esindasid üksnes lõunanaabreid. Siiski oli üks erand.

Jânis Rage-Ragis palus, et Jõõpre neiu Karmen Mets võistleks temaga samas võistkonnas EuroFon. Karmen oli ka ringide arvult kogu päeva parim. Ta sõitis ühes vahetuses 760 ringi, mida keegi teine ei suutnud ületada. Samas leiab tema vanaisa, Johannes Mets, et neiul jääb veel kogemustest puudu. Liiga palju tuleb ette rajalt väljasõite. Sellele vaatamata kutsus Jânis Rage-Ragis Jõõpre neiu järgmiseks aastaks samale võistlusele Lätti.

ISRA (International Slot Roaming Agency), ehk Rahvusvaheline Juhtrajasõidu Agentuur on kehtestanud 12-tunni sõiduks kindlad reeglid. Sõidedakse PR-32 mudelitega. Enne võistlusi antakse kõigile võistlejatele võrdsete tingimuste kohaldamiseks uus kere, mootor, veljed, kaks komplekti rehve.

Võistluste alguses sõidetakse ühe minuti „lap time“ ajas. Esimene saab õiguse valida rada. Samuti valivad raja ülejäänud vastavalt finišeerumise järjekorrale. Uus radade vahetus toimub igal paariminutilisel vaheajal. Põnevaks muudab võistluse see, et kahele esimesele vaheettappides finišisse jõudnule asetatakse automudelile 20 senti, mis kaalub ca 2 grammi. See on soovimatu lisakoormus, mille vältimiseks püütakse sõita esimestest aeglasemalt. Alles viimases vahetuses sõidavad kõik ilma „autasuta“.

Samal teemal: