Sõitsin sealt paar kord mööda ja mõtlesin, et kas nüüd on uuem komme erineva pikkuse ja jämedusega palgid kõik ühte virna segamini ladustada. Või oli käsk lihtsalt materjal trassilt kokku koondada ja edasine pole enam nende asi. Küll autojuht sorteerib, mida või kuidas koormasse panna.

Olen seni kokku puutunud selliste teenusepakkujatega, kelle masinad panevad erinevad sortimendid (pikkus, diameeter) eraldi virnadesse ning hilisema autole laadimise lihtsustamiseks seatakse palgiotsad ühele joonele. Nii pole autojuhil enam vaja haaratsite vahele võetud punti vastu maad koputada, et kõiki ühepikkuseks saada. Veel olen kogenud, et pannakse tüükapooled ühes, ladvapooled teises suunas. Kui veel tollimine moes oli, siis ainult nii saigi õigeid mõõtmisandmeid.

Täpselt rihitud laadimine pole oluline vaid sel juhul, kui oma metsast küttepuudeks mõeldud notid kohe sellisele laoplatsile pannakse, kus need sealsamas tükeldamisele, lõhkumisele ja riita ladumisele lähevad. Autodega edasiviimiseks peaksid virnad ikkagi ühtlased ja hõlpsasti mõõdetavad olema.

Kindlasti teab keegi uuemaid asju minust paremini ning võibolla võivadki virnad sedamoodi sassis olla, sest harvester ju mõõtis raiutud koguse nagunii juba ära ja saeveskis mõõdetakse jälle. Minu silma selline virnastamine igatahes riivab ja jätab tegijast lohaka mulje.